Известие

Collapse
No announcement yet.

Около 3к оборота светва дюзата на таблото

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Около 3к оборота светва дюзата на таблото

    Проблема се проявява само при големи натоварвания. На място може да се форсира и до 5к оборота и няма проблем, явно защото не е толкова натоварен двигателя. Ако се подаде газ до ламарината на 1-ва скорост дюзата на таблото светва на около 3500 оборота, на 2-ра на около 3400 и т.н. на 5-та на около 3000 оборота, очевидно там натоварването е най-голямо. Като я вързах на лаптопа излиза грешка:
    P0235, Turbocharger Boost Sensor A Circuit Malfunction
    State: S.C. to Ground / Below Bottom Limit, Not Requested
    Интересното е, че при мен колата набира много добре. И когато лампата светва не губи мощност, а продължава да върви все така добре.
    Четох доста по темата в alfaowner и там стигат до извода, че щом колата не губи внезапно мощност значи не става въпрос за overboost, защото в такъв случай компютъра отчита опастност за двигателя и прекъсва горивото, затова и колата внезапно губи мощност, но при мен не се случва такова нещо и затова било най-вероятно причината да е налягането да е по-малко от колкото се очаквало и за това да светва лампата, а колата да не губи мощност. Там са писали, че са пробвали с различни ремонти и общо взето при всички се оправя от различни неща - EGR клапан (чистене или нов), MAP сензор, дебитомер... Но при повечето, които имат проблем с EGR клапана колата пушела много, а аз карах зад мойта и изпуши само веднъж и то малко при газ до ламарината при едно изнасяне на кръстовище - аз очаквах, че като дизел ще пуши доста повече.
    Колата беше удряна отпред от собственика от който я взех и като я качвах на една рампа забелязах, че радиатора отпред е крив Но не изпуска антифриз и за това не смятам и аз да го сменям на този етап. Но мисълта ми беше, че има вероятност и интеркулера да е пострадал при удара и също да не е бил сменен. Та си мисля възможно ли е да има някъде дупка в него и при голямо натоварване да изпуска достатъчно въздух, за да отчита грешка в налягането? И бих ли могъл да го проверя, ако кача колата на рампата и просто го залея с обикновенна вода и подавам газ и гледам какво става, или трябва да залея със сапунена вода или нещо такова за да прави балончета?
    Ще съм благодарен и на други идеи от какво може да е примерно EGR клапана, MAP сензора, дебитомера, турбо пътищата (предполагам тях няма да мога да ги проверя сам, а ще трябва в сервиз).
    Last edited by Deathbringer; d.m.y г., 23:50.
    00' Alfa Romeo 156 2.4 JTD 136 к.с.
    97' Alfa Romeo 156 1.8 TS 144 к.с.
    ex. 95' Alfa Romeo 155 2.0 TS 150 к.с.; 97' Alfa Romeo 146 1.4 TS 103 к.с.; 95' FIAT TIPO "Mania" 1.6 i.e. 75 к.с.

  • #2
    Хайде знам, че във форума има хора разбиращи от дизели. Не искам да ми правите диагностика по интернет, но поне да ме насочите къде според вас е най-вероятно да е причината и какво да гледам. Мога да я връзвам и с компютъра и да и гледам датчиците, ако ми кажете за какви аномалии да гледам може и да разберем от какво е.
    00' Alfa Romeo 156 2.4 JTD 136 к.с.
    97' Alfa Romeo 156 1.8 TS 144 к.с.
    ex. 95' Alfa Romeo 155 2.0 TS 150 к.с.; 97' Alfa Romeo 146 1.4 TS 103 к.с.; 95' FIAT TIPO "Mania" 1.6 i.e. 75 к.с.

    Comment


    • #3
      re

      Здравей колега,
      и аз имам същия проблем,имам нов дебитомер,така че той отпада,ходил съм на доста диагностики и нищо.според мене проблема е във турбината,или във някой вакуми.ако някой знае повечко за проблема да се изкаже
      156 2,4jtd

      Comment


      • #4
        Блокирала геометрия на турбото или лек вариант вакуум маркучетата.
        Говоря хипотетично.Имам такъв проблем и аз.Препоръчвам ви идване до София щом в Пловдив не знаят какво е.
        Alfa Romeo 156 2.4 JTD Lisan Remap
        Alfa Romeo 33

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от vikoalfa Покажи съобщение
          Блокирала геометрия на турбото или лек вариант вакуум маркучетата.
          Говоря хипотетично.Имам такъв проблем и аз.Препоръчвам ви идване до София щом в Пловдив не знаят какво е.

          колегата е прав аз имах същият проблем и се оказа геометрия на турбото и електро магнитен клапън на ГНП



          sigpic0887-51-35-09 Todor (Tohata)

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Deathbringer Покажи съобщение
            Проблема се проявява само при големи натоварвания. На място може да се форсира и до 5к оборота и няма проблем, явно защото не е толкова натоварен двигателя. Ако се подаде газ до ламарината на 1-ва скорост дюзата на таблото светва на около 3500 оборота, на 2-ра на около 3400 и т.н. на 5-та на около 3000 оборота, очевидно там натоварването е най-голямо. Като я вързах на лаптопа излиза грешка:
            P0235, Turbocharger Boost Sensor A Circuit Malfunction
            State: S.C. to Ground / Below Bottom Limit, Not Requested
            Интересното е, че при мен колата набира много добре. И когато лампата светва не губи мощност, а продължава да върви все така добре.
            Четох доста по темата в alfaowner и там стигат до извода, че щом колата не губи внезапно мощност значи не става въпрос за overboost, защото в такъв случай компютъра отчита опастност за двигателя и прекъсва горивото, затова и колата внезапно губи мощност, но при мен не се случва такова нещо и затова било най-вероятно причината да е налягането да е по-малко от колкото се очаквало и за това да светва лампата, а колата да не губи мощност. Там са писали, че са пробвали с различни ремонти и общо взето при всички се оправя от различни неща - EGR клапан (чистене или нов), MAP сензор, дебитомер... Но при повечето, които имат проблем с EGR клапана колата пушела много, а аз карах зад мойта и изпуши само веднъж и то малко при газ до ламарината при едно изнасяне на кръстовище - аз очаквах, че като дизел ще пуши доста повече.
            Колата беше удряна отпред от собственика от който я взех и като я качвах на една рампа забелязах, че радиатора отпред е крив Но не изпуска антифриз и за това не смятам и аз да го сменям на този етап. Но мисълта ми беше, че има вероятност и интеркулера да е пострадал при удара и също да не е бил сменен. Та си мисля възможно ли е да има някъде дупка в него и при голямо натоварване да изпуска достатъчно въздух, за да отчита грешка в налягането? И бих ли могъл да го проверя, ако кача колата на рампата и просто го залея с обикновенна вода и подавам газ и гледам какво става, или трябва да залея със сапунена вода или нещо такова за да прави балончета?
            Ще съм благодарен и на други идеи от какво може да е примерно EGR клапана, MAP сензора, дебитомера, турбо пътищата (предполагам тях няма да мога да ги проверя сам, а ще трябва в сервиз).

            КОйто чел, чел
            Last edited by pininfarina; d.m.y г., 22:33.
            sigpic
            Автосервиз, Варна, ул.Наум 8, 0888757558
            Alfa Romeo GT 1.9 16v 05'

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Deathbringer Покажи съобщение
              Проблема се проявява само при големи натоварвания. На място може да се форсира и до 5к оборота и няма проблем, явно защото не е толкова натоварен двигателя. Ако се подаде газ до ламарината на 1-ва скорост дюзата на таблото светва на около 3500 оборота, на 2-ра на около 3400 и т.н. на 5-та на около 3000 оборота, очевидно там натоварването е най-голямо. Като я вързах на лаптопа излиза грешка:
              P0235, Turbocharger Boost Sensor A Circuit Malfunction
              State: S.C. to Ground / Below Bottom Limit, Not Requested
              Интересното е, че при мен колата набира много добре. И когато лампата светва не губи мощност, а продължава да върви все така добре.
              Четох доста по темата в alfaowner и там стигат до извода, че щом колата не губи внезапно мощност значи не става въпрос за overboost, защото в такъв случай компютъра отчита опастност за двигателя и прекъсва горивото, затова и колата внезапно губи мощност, но при мен не се случва такова нещо и затова било най-вероятно причината да е налягането да е по-малко от колкото се очаквало и за това да светва лампата, а колата да не губи мощност. Там са писали, че са пробвали с различни ремонти и общо взето при всички се оправя от различни неща - EGR клапан (чистене или нов), MAP сензор, дебитомер... Но при повечето, които имат проблем с EGR клапана колата пушела много, а аз карах зад мойта и изпуши само веднъж и то малко при газ до ламарината при едно изнасяне на кръстовище - аз очаквах, че като дизел ще пуши доста повече.
              Колата беше удряна отпред от собственика от който я взех и като я качвах на една рампа забелязах, че радиатора отпред е крив Но не изпуска антифриз и за това не смятам и аз да го сменям на този етап. Но мисълта ми беше, че има вероятност и интеркулера да е пострадал при удара и също да не е бил сменен. Та си мисля възможно ли е да има някъде дупка в него и при голямо натоварване да изпуска достатъчно въздух, за да отчита грешка в налягането? И бих ли могъл да го проверя, ако кача колата на рампата и просто го залея с обикновенна вода и подавам газ и гледам какво става, или трябва да залея със сапунена вода или нещо такова за да прави балончета?
              Ще съм благодарен и на други идеи от какво може да е примерно EGR клапана, MAP сензора, дебитомера, турбо пътищата (предполагам тях няма да мога да ги проверя сам, а ще трябва в сервиз).

              при мен е абсолютно същия проблем самоче като светне лампата ако отпуснеш газта веднага губи мощност докато не падне под 3000оборота а ако продалжа да натискам изгасва и няма проблем. Също пуши доста черно като я настъпвам. Пробвах със смяна на клапана нямаше разлика, (клапана се намира на горната греда над радиатора и в него влизат 2 маркучета ) сега ще пробвам със смяна на соленоидовия клапан който се намира доло до турбото. колата е 156 2,4жтд 140 коня
              Last edited by encho; d.m.y г., 11:31.
              alfa 156jtd sportwagon

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Deathbringer Покажи съобщение
                Проблема се проявява само при големи натоварвания. На място може да се форсира и до 5к оборота и няма проблем, явно защото не е толкова натоварен двигателя. Ако се подаде газ до ламарината на 1-ва скорост дюзата на таблото светва на около 3500 оборота, на 2-ра на около 3400 и т.н. на 5-та на около 3000 оборота, очевидно там натоварването е най-голямо. Като я вързах на лаптопа излиза грешка:
                P0235, Turbocharger Boost Sensor A Circuit Malfunction
                State: S.C. to Ground / Below Bottom Limit, Not Requested
                Интересното е, че при мен колата набира много добре. И когато лампата светва не губи мощност, а продължава да върви все така добре.
                Четох доста по темата в alfaowner и там стигат до извода, че щом колата не губи внезапно мощност значи не става въпрос за overboost, защото в такъв случай компютъра отчита опастност за двигателя и прекъсва горивото, затова и колата внезапно губи мощност, но при мен не се случва такова нещо и затова било най-вероятно причината да е налягането да е по-малко от колкото се очаквало и за това да светва лампата, а колата да не губи мощност. Там са писали, че са пробвали с различни ремонти и общо взето при всички се оправя от различни неща - EGR клапан (чистене или нов), MAP сензор, дебитомер... Но при повечето, които имат проблем с EGR клапана колата пушела много, а аз карах зад мойта и изпуши само веднъж и то малко при газ до ламарината при едно изнасяне на кръстовище - аз очаквах, че като дизел ще пуши доста повече.
                Колата беше удряна отпред от собственика от който я взех и като я качвах на една рампа забелязах, че радиатора отпред е крив Но не изпуска антифриз и за това не смятам и аз да го сменям на този етап. Но мисълта ми беше, че има вероятност и интеркулера да е пострадал при удара и също да не е бил сменен. Та си мисля възможно ли е да има някъде дупка в него и при голямо натоварване да изпуска достатъчно въздух, за да отчита грешка в налягането? И бих ли могъл да го проверя, ако кача колата на рампата и просто го залея с обикновенна вода и подавам газ и гледам какво става, или трябва да залея със сапунена вода или нещо такова за да прави балончета?
                Ще съм благодарен и на други идеи от какво може да е примерно EGR клапана, MAP сензора, дебитомера, турбо пътищата (предполагам тях няма да мога да ги проверя сам, а ще трябва в сервиз).
                http://clubalfaromeo.com/forum/showt...EF%E2%E0%ED%E5
                Изкаш да кажеш, че стигаш 3500об. например, лампата светва, продължаваш да даваш газ и без проблем ускорява до 4500об. например?
                А има ли някакво придърпване като в темата която съм ти пуснал?
                sigpic
                Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                147 JTDm 140-Малката манекенка
                GT- JTDm 150

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от haljscho Покажи съобщение
                  http://clubalfaromeo.com/forum/showt...EF%E2%E0%ED%E5
                  Изкаш да кажеш, че стигаш 3500об. например, лампата светва, продължаваш да даваш газ и без проблем ускорява до 4500об. например?
                  А има ли някакво придърпване като в темата която съм ти пуснал?
                  Не няма придърпване нито губене на мощност нито нищо. Това е странното - колата се държи точно по начина както се е държала и преди да светне лампата.
                  Май май ще пробвам едно две неща, които мога да направя сам и накрая ако не се оправя ще си направя екскурзия до София
                  Last edited by Deathbringer; d.m.y г., 01:17.
                  00' Alfa Romeo 156 2.4 JTD 136 к.с.
                  97' Alfa Romeo 156 1.8 TS 144 к.с.
                  ex. 95' Alfa Romeo 155 2.0 TS 150 к.с.; 97' Alfa Romeo 146 1.4 TS 103 к.с.; 95' FIAT TIPO "Mania" 1.6 i.e. 75 к.с.

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Deathbringer Покажи съобщение
                    Не няма придърпване нито губене на мощност нито нищо. Това е странното - колата се държи точно по начина както се е държала и преди да светне лампата.
                    Май май ще пробвам едно две неща, които мога да направя сам и накрая ако не се оправя ще си направя екскурзия до София
                    Щом не включва аварен режим, явно е дребен проблем!!!
                    Все пак като го отстраниш напиши каво е било.
                    sigpic
                    Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                    156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                    147 JTDm 140-Малката манекенка
                    GT- JTDm 150

                    Comment


                    • #11
                      А ако имаш спукан маркуч, ще издиша яко.
                      Демек до сега щеши да си разбрал.
                      А бе нещо като рейс или камион, нали знаеш как изпускат въздух.
                      sigpic
                      Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                      156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                      147 JTDm 140-Малката манекенка
                      GT- JTDm 150

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Deathbringer Покажи съобщение
                        Проблема се проявява само при големи натоварвания. На място може да се форсира и до 5к оборота и няма проблем, явно защото не е толкова натоварен двигателя. Ако се подаде газ до ламарината на 1-ва скорост дюзата на таблото светва на около 3500 оборота, на 2-ра на около 3400 и т.н. на 5-та на около 3000 оборота, очевидно там натоварването е най-голямо. Като я вързах на лаптопа излиза грешка:
                        P0235, Turbocharger Boost Sensor A Circuit Malfunction
                        State: S.C. to Ground / Below Bottom Limit, Not Requested
                        Интересното е, че при мен колата набира много добре. И когато лампата светва не губи мощност, а продължава да върви все така добре.
                        Четох доста по темата в alfaowner и там стигат до извода, че щом колата не губи внезапно мощност значи не става въпрос за overboost, защото в такъв случай компютъра отчита опастност за двигателя и прекъсва горивото, затова и колата внезапно губи мощност, но при мен не се случва такова нещо и затова било най-вероятно причината да е налягането да е по-малко от колкото се очаквало и за това да светва лампата, а колата да не губи мощност. Там са писали, че са пробвали с различни ремонти и общо взето при всички се оправя от различни неща - EGR клапан (чистене или нов), MAP сензор, дебитомер... Но при повечето, които имат проблем с EGR клапана колата пушела много, а аз карах зад мойта и изпуши само веднъж и то малко при газ до ламарината при едно изнасяне на кръстовище - аз очаквах, че като дизел ще пуши доста повече.
                        Колата беше удряна отпред от собственика от който я взех и като я качвах на една рампа забелязах, че радиатора отпред е крив Но не изпуска антифриз и за това не смятам и аз да го сменям на този етап. Но мисълта ми беше, че има вероятност и интеркулера да е пострадал при удара и също да не е бил сменен. Та си мисля възможно ли е да има някъде дупка в него и при голямо натоварване да изпуска достатъчно въздух, за да отчита грешка в налягането? И бих ли могъл да го проверя, ако кача колата на рампата и просто го залея с обикновенна вода и подавам газ и гледам какво става, или трябва да залея със сапунена вода или нещо такова за да прави балончета?
                        Ще съм благодарен и на други идеи от какво може да е примерно EGR клапана, MAP сензора, дебитомера, турбо пътищата (предполагам тях няма да мога да ги проверя сам, а ще трябва в сервиз).


                        колега при мен проблема се реши срещу 15лв диагностика 10лв труд и смяна на едно маркуче което се пада одзадната страна на двигателя откъм купето. така двумесечните мъки приключиха.
                        alfa 156jtd sportwagon

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от encho Покажи съобщение
                          колега при мен проблема се реши срещу 15лв диагностика 10лв труд и смяна на едно маркуче което се пада одзадната страна на двигателя откъм купето. така двумесечните мъки приключиха.
                          Я сподели какви точно грешки ти даваше?
                          И защо сте прибързали да сменяте ел.клапана, то ако е имало спукано мркуче предполагам, че не е държала вакум?
                          Явно колегата има друг проблем, защото неговата продължава да си ускорява и не включва авариен режим!
                          sigpic
                          Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                          156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                          147 JTDm 140-Малката манекенка
                          GT- JTDm 150

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от haljscho Покажи съобщение
                            Я сподели какви точно грешки ти даваше?
                            И защо сте прибързали да сменяте ел.клапана, то ако е имало спукано мркуче предполагам, че не е държала вакум?
                            Явно колегата има друг проблем, защото неговата продължава да си ускорява и не включва авариен режим!
                            даваше грешка за вакума и затова пробвах с клапана първо. то е било много малко спукването на маркучета а и самото маркуче е много малко, но както казах сега няма никакви проблеми и всичко е както преди колата си набира доста бързо примерно на трета от около 1000 оборота дори и на четвърта
                            alfa 156jtd sportwagon

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от encho Покажи съобщение
                              даваше грешка за вакума и затова пробвах с клапана първо. то е било много малко спукването на маркучета а и самото маркуче е много малко, но както казах сега няма никакви проблеми и всичко е както преди колата си набира доста бързо примерно на трета от около 1000 оборота дори и на четвърта

                              Ти си 140 коня - при теб нещата са съвсем различни
                              sigpic
                              Автосервиз, Варна, ул.Наум 8, 0888757558
                              Alfa Romeo GT 1.9 16v 05'

                              Comment

                              Working...
                              X